Linka důvěry, §55 - Telefonická krizová pomoc

Území, na kterém je služba poskytována

Terénní: Jilemnice, Liberec, Nový Bor, Semily, Tanvald, Turnov, Česká Lípa, Železný Brod, Frýdlant, Jablonec nad Nisou

Komu je služba určena

  • děti a mládež ve věku od 6 do 26 let ohrožené společensky nežádoucími jevy
  • Osoby s jiným zdravotním postižením
  • oběti domácího násilí
  • pachatelé trestné činnosti
  • osoby v krizi
  • N_Rodiny s dětmi, popř. mladí lidé do 26 let
  • osoby s chronickým duševním onemocněním - ostatní
  • etnické menšiny
  • osoby s tělesným postižením
  • osoby, které vedou rizikový způsob života nebo jsou tímto způsobem života ohroženy
  • senioři (snížená soběstačnost z důvodu věku)
  • osoby se zrakovým postižením

Věkové skupiny

  • 0-5 let
  • 6-14 let
  • 15-17 let
  • 18-26 let
  • 27-64 let
  • 65-80 let
  • Nad 80 let

Kontaktní údaje na službu

Popis sociální služby

1. Komu je služba určena

Cílovou skupinou Linky důvěry Liberec jsou lidé, kteří jsou v krizi nebo v situaci, kterou prožívají jako zátěžovou, nepříznivou, ohrožující a nemohou ji zvládnout vlastními silami.

Lidé, kteří chtějí zůstat v anonymitě nebo potřebují okamžitou a nepřetržitou dostupnost služby.

Služba je poskytována bez ohledu na věk.

2. Smysl, poslání a cíl služby

Posláním Linky důvěry Liberec je poskytovat Telefonickou krizovou pomoc (dle zák. 108/2006 Sb.)

na přechodnou dobu osobám, které se nacházejí v situaci ohrožení zdraví či života nebo v jiné obtížné životní situaci, kterou dočasně nemohou řešit vlastními silami.

Cílem služeb je:

  • stabilizace stavu uživatele a snížení nebezpečí prohloubení krize
  • zeslabení akutní krize, ve které se uživatel nachází
  • nalezení podpůrných mechanismů v přirozeném prostředí uživatele
  • propracování blízké budoucnosti
  • předání informací o navazujících službách
  • v případě potřeby dlouhodobá podpora uživatele, provázení při chronických krizích
  • ochrana života a zdraví uživatele

3. Nabízené činnosti

Základní formy poskytovaných služeb

  • telefonický rozhovor
  • emailové poradenství

Poskytované služby

  • telefonická krizová intervence
  • dlouhodobá podpora uživatelů (pro opakovaně volající uživatelé)
  • psychosociální poradenství
  • sociálně-právní poradenství
  • informace o službách a kontaktech
  • distribuce do navazujících zařízení
  • zajištění spolupráce jednotlivých pomáhajících institucí a jednotlivců

4. Specifika služby

Linka důvěry provozuje své služby od r. 1992 nepřetržitě a anonymně.

Na pracovišti je zaveden intervizní a supervizní systém, jehož využívání vede ke zkvalitňování přímé práce s uživateli dle standardů kvality Linky důvěry Liberec. Linka důvěry Liberec se hlásí k dodržování Etického kodexu České asociace pracovišť linek důvěry a je členem České asociace pracovišť linek důvěry (ČAPLD).

Časový rozsah poskytování služeb

  • Terénní
    • Nepřetržitě
  •  

Úhrada za služby

NEPLACENÁ SLUŽBA

Fakultativní činnost

NE

Architektonická bezbariérovost

ANO

Název poskytovatele

Centrum intervenčních a psychosociálních služeb Libereckého kraje, příspěvková organizace

IČ poskytovatele

70868476

Kontaktní údaje na poskytovatele